fredag 18 april 2014

Påskägg

GLAD PÅSK!
Nu är det påsk, och i morgon efter jobbet så åker jag hem till föräldrarna på påskmiddag.
Självklart så vill jag ge den varsitt  påskägg.
Sett så många runt om på fejjan som alstrat dessa ägg.
Så jag ville inte vara sämre jag.
Åkte ut till IKEA och köpte på ett par stycken.
Målade in med vit gesso för att sedan mistar in påskäggen,
och på med lite blommor och band och dekorationer.
 
 
 
Detta är pappas ägg. vita fjädrar som jag färgat med hjälp av distress och lite av min mist.
Embossat dit några fjärilar  som knappt syns men det är ju som är spänningen i det hela.

Mammas ägg. fast egentligen så dom färgerna väldigt mycket mig själv eller ja i alla fall den rosa.
För är inte det världens finaste färg?
 
Dessa har sedan fyllts med Godis till mina älskade föräldrar.
 
Nej jag har inte glömt av Carolines hennes vill jag inte visa i bloggen ännu eftersom att hon kan läsa denna blogg.  mina föräldrar tror jag inte läser bloggen.
 
Hennes får ni se imorgon.
Jo jag blev nöjd.
Kram på er.
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar