tisdag 1 juli 2014

Ett anorlunda bröllops kort.

I helgen så gifte sig min kusin.
Och självklart så ville jag göra ett personligt kort till brudparet.
Hade ett gäng ider som jag ville göra och till slut så stod det mellan två olika kort.
Ett kort som såg hyfsat lätt. och ett som såg ganska svårt ut att göra.
Och efter mycket velande och diskussion med min syster (måste alltid på något konstigt sätt bolla mina ider med henne vad det än gäller) så det fick bli det senare alternativet.
Detta kort kallas Tri-shutter.
men  det fanns bara en mall som inte alls såg ut som på den bilden som jag hittade.
Så det blev att göra en egen mall.
 
Detta kort är väldigt enkelt men samtidigt väldigt personligt eftersom att du kan dekorera det hur du vill och ja även använda fram och baksida.
Själv så använde jag bara en sida.
 
Bröllopets färger skulle gå i rosa. vilken underbar färg.
 
För att få lite glans i koret så har jag använt en text stämpel och  embossat 4 rutor med silverpearl. just för att få lite glans i det hela. även hörnen är embossade på samma färg.
Köpte en underbar dies häromdagen som fick bli ramar till korten dessa har jag färgar in med perfekt Pearls.  
 
 
Jag vill passa på att tacka min syster för hjälpen. vi har gjort detta tillsammans kan man nästan säga.
Ni ser även en tårt bagare kan pyssla. Gå in på hennes blogg vet ja och kolla in bröllops tårtorna som hon gjorde till bröllopet.
 
Jo jag blev nöjd även denna gång.
 
Kärleken över vinner allt.
 
Kram på er.  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar