torsdag 26 december 2013

Kaninhoppnings kort.

Förutom att Pyssla på min Fritid så håller jag även på den underbara sporten Kaninhoppning sedan 1997, Ja tänk att jag snart går in på 17:e år i denna sport, Herregud vad gammal jag kände mig helt plötsligt.
Min hemma klubb heter Kalmarortens Kaninhoppare.
Och sedan ett år tillbaka så sitter jag som ledamot i Sveriges Kaninhoppares Riksförbund.

                                          Nu åter till Kortet.
Vi i förbundet kände att vi ville tacka vår sponsor Sveland försäkringar och samtidigt önskar de Gott Nytt år.
Först var färgvalet givet, det skulle självklart gå i blått/gult och Grönt eftersom att det är Svelandsfärger, mest Blå/gult, men även ganska mycket inslag av grönt fann jag på deras hemsida.

Men när jag satt med mina papper och tittade på dem så kändes det bläää det var inte fint, mina färgnyanser på pappret känndes fel och jag hade ingen ork att springa in till stan och köpa nytt papper, Nej det fick bli att tänka om.

För nyår förknippar jag med silver och glitter så jag bestämde mig för att köra på den Lingen.


                                             Här är resultatet:
                                     Pappret fick i julklapp av mamma och pappa.
                             Är ganska skrimarande och får mig att känna glitter känslan.
                             Bokstäver är utstansade med min Nya rosa älskling Cuttlebugen. 
                              ( Som jag fick i julklapp av min älskade syster)
                      Ett par vita rosor som är embossade med glitter, vilket inte syns på bilden.
                         Motivet är utstannad ur Kaninhoppningens Tidning. ( min skrivare vill inte samarbeta så nöden har ingen lag, där av vet jag inte kaninens namn eller fotograf)
                                            Lite blingbling i hörnet fick det också bli.

 
                                     
                                                   Insidan är också utstansad text. 
                                                   Med ännu en kaninhoppningsbild.
                                    Denna kanin är min systers kanin Sven.                                               
                                    Gillar bilden så den gick också vara med.
     För att få en annan text så valde jag att stämpla vilka kortet var ifrån.
Kanske inte det smartaste jag gjorde, Vet att det saknas :are mitten raden, men tror/hoppas att de inte tänker på det, tiden för att göra om finns lixom inte.
                            Självklart så klippte jag även ut förbundets märke och klistrade på.

Ha det gott.
Kram på er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar